УКРАЇНА
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ
ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
ВІДДІЛ ОСВІТИ ТОМАКІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
ПРЕОБРАЖЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
Сценарій виховного заходу
Підготувала: Данильченко Н.О.,
вихователь ГПД,
Преображенка
2015
Мета заходу:
Ознайомити учнів з екологічними проблемами природи; пробудити у дітей почуття
занепокоєності станом навколишнього середовища на основі театралізованого
дійства з мультидійним супроводом; поєднати екологічне мислення та екологічну
поведінку з розумінням, що у світі все взаємопов’язане, що кожна дія людини
викликає вплив на природу; формувати вміння та навички природоохоронної
діяльності. Виховувати любов до природи, прагнення берегти і примножувати її
багатства.
Форма проведення: тетралізоване дійство екологічного спрямування.
ХІД ЗАХОДУ
Діти під веселу мелодію заходять до зали і сідають
на свої місця.
Вчитель:
Доброго дня, діти! Я — вчитель астрономії. А ви
знаєте, що вивчає ця наука? (Відповіді дітей.) Так, це наука про
Всесвіт. Вона вивчає зірки, планети та інші небесні тіла. Зараз ми з вами вирушимо
у віртуальну космічну подорож.
Гасне світло. На екрані
мультимедійної дошки з’являється зображення планет Сонячної системи.
Вчитель:
Діти, це планети Сонячної системи. Ви знаєте, що
знаходиться у центрі системи? (Відповіді дітей.) Правильно, це Сонце. А
Сонце — це планета? (Відповіді дітей.) Молодці, ви знаєте, що Сонце — це
зірка. А навколо Сонця обертаються планети. (Називає всі планети
Сонячної системи.) Ви хочете познайомитися з ними ближче? Цікаво, про що
вони спілкуються між собою?
Світло вмикається. У залі навколо
Сонця, роль якого виконує дорослий, під космічну мелодію кружляють планети
Сонячної системи. Музика стихає, а Сонце, вказуючи на кожну з планет, урочисто
звертається до них.
Сонце:
Меркурію, Венеро, Марсе, Юпітере, Сатурне, Уране й
Нептуне! Ставаймо всі колом та вітаймо Землю: у неї сьогодні свято — День Землі.
Планети стають колом, у середині
якого — Земля.
Планети
(разом):
Вітаємо!
Земля:
Щороку я стою у цьому крузі
І за вітання дякую
вам, друзі!
Юпітер:
А чого ти, Земле, така сіра сьогодні? Ти ж була у
нас єдиною блакитною планетою. Що сталося?
Марс:
Чому ти така невесела, сусідко?
Земля:
Щось не те на мені відбувається:
Вже мене берегти
не стараються.
Хоча нині
дорослі й малі
Привітають мене
з Днем Землі.
Сонце:
Та земляни — усі ж твої діти.
Отже, ти їх
повинна навчити,
Як любити тебе й
берегти.
Адже вмієш
любити їх ти!
Щоб знову була
ти блакитною,
Щоби ми
милувались тобою.
Земля:
Я вдячна Сонцю за добро й пораду. Піду тепер собі
давати раду.
Сонце
і планети виходять із зали, Землю оточують діти.
Діти (разом):
Ми нашу Землю з
Днем Землі вітаємо,
Мільярди літ їй
жити ми бажаємо!
Перша
дитина:
Нехай над нею
сонечко не гасне —
Вона така чудова
і прекрасна!
Друга
дитина:
Є все на ній,
щоб жити і радіти:
Вода й земля,
кущі, дерева й квіти,
Степи й поля, і
веселки, й роси,
Тут є усе, чого
душа попросить.
Третя
дитина:
Є день і ніч, і
ранок є, і вечір,
Тварин великих
безліч і малечі,
Весна є, літо,
осінь, зими білі,
Дощі, сніги,
лугів квіткові хвилі.
Четверта
дитина:
Тут кожен має
дім: нору, дупло чи хижу,
Вона дає нам
всім питво і їжу,
Вона лікує нас і
одягає,
І від негод
завжди оберігає.
П’ята
дитина:
Вона про нас
дбає, як мати.
Тож дуже раді ми
її вітати.
Але чому вона
така похмура стала?
Земля важко зітхає. До гурту
підходить Професор.
Вчитель:
Здається, знаю я, у чому справа.
Без неї кожен з
нас не обійдеться,
А як ми їй
віддячуєм за все це?
Земля — наш з
вами спільний дім,
Тож у нім лад
наводити ходім!
Спочатку в ліс
зайдемо, любі діти:
Побачимо, чи
треба щось зробити.
Підходять до лісу. З лісу виходить
Ведмедик.
Шоста
дитина:
Ведмедику, що
сталося з тобою?
Ведмедик:
На бите скло я наступив ногою.
Тут так якісь
приїжджі відпочили,
Що по собі
страшний смітник лишили.
Пляшки, папір валяються
усюди.
Хіба так в гості
ходять добрі люди?
Сьома
дитина:
У ліс ми твій,
Ведмедику, прийдемо
І швидко там
порядок наведемо.
Діти збирають сміття. Виходить
Лисичка з обсмаленим хвостом.
Восьма
дитина:
Ти де, Лисичко,
обсмалила хвостик?
Лисичка:
Та тут були якісь недобрі гості,
Що по собі
багаття залишили.
Ми той вогонь
насилу загасили!
Тікали звірі,
гинули дерева…
Ми боїмось
туристів не даремно!
Дев’ята
дитина:
Дерева ми
посадимо, Лисичко!
Ялини й сосни,
клени і осички.
І буде тінь, і
буде де сховаться.
Це правильно, що
звірі нас бояться.
Пробачте, звірі,
соромно нам дуже,
Що між людей ще
є такі байдужі.
Діти «садять» дерева. Професор звертає увагу дітей на Землю.
Вчитель:
Погляньте, друзі, на нашу Землю — на ній з’явився
зелений колір!
А тепер йдемо до
річки.
Як там справи у
водички?
Усі підходять до засміченої річки. Виходить Водяник.
Водяник: Якби уміли рибки розмовляти,
То вам таке хотіли би сказати:
Це що ж за правила, дозвольте запитати,
Щоби сміття у річку викидати?
Лежать на дні предмети заржавілі,
Пляшки із пластику гойдаються на хвилі.
А порошком перуть і милять милом
Рушник і ковдру, простирадло й килим.
Машини миють. Гинемо від плям,
Що із бензину дістаються нам.
Обгортки всі на берег викидають.
Про чистоту і чути не бажають.
Невже ж бо людям буде жити краще,
Як стане смітником планета наша?
Хоч розмовляти риби не уміють,
Але вони чудово розуміють,
Що той, хто так поводиться з водою,
Зустрітись може з справжньою бідою.
Невдовзі де ми будемо купатись,
Де пити воду, митись, умиватись?
Перша дитина:
Якщо ти можеш, вибач нам, водичко,
І ви пробачте, рибки невеличкі!
Ми знаєм, що вода дає життя,
Отож почистим річку до пуття.
Поставим знаки, хай усі читають
І необхідні правила вивчають.
Діти чистять річку, виставляють знаки «Не смітити!»,
«Не прати!», «Не мити машини!».
Вчитель: Гляньте, діти, на Землі з’явився блакитний колір!
Дивіться, вона
вже усміхається!
Друга дитина:
А ми зараз ще квіток нарвемо і їй подаруємо, нехай милується.
Земля: Не рвіть квіток, хай звеселяють око
На клумбі, на городі, у траві.
Вони тоді по-справжньому красиві,
Коли живі.
Третя дитина:
Он ромашка жовтим оком
Усміхнулася мені.
Я хотів її зірвати,
А бджола сказала: «Ні!»
Земля надягає вінок із квітів.
Вчитель: Подивіться, наша Земля заквітчалася квітами! Нумо розкажемо їй, що ми
ще гарного зробили.
Діти
(по черзі): Я пташок узимку годував.
Я шпакам хатинку збудував.
Я ніколи не ламав гілок.
Я в дворі насіяла квіток.
Я на грядці бур’яни полю.
Я дерева і квітки поллю.
Четверта дитина:
На яблуні хтось гілку одчахнув,
Пішов собі і оком не моргнув.
І крапав сік, як слізоньки дрібні:
— Як боляче, як боляче мені!
Узяв я глини, розмочив водиці,
Замазав рану яблуньцісестриці.
Забинтував я цю гілчину кволу,
І не засохла, хилячись _______додолу.
До стовбура поволі приросла,
Весною знову рясно зацвіла!
(Степан Жупанин)
П’ята дитина:
Метелика ловити я не хочу:
Він квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
Щоб радісно було мені й тобі.
Шоста дитина:
Я квітку лісову не стану рвати,
Додому я її не понесу,
Бо вдома їй бджоли не погойдати
І не попити ранками росу.
Сьома дитина:
І ні стеблинку, гілку чи росинку
Я не ображу — це страшенний гріх!
Бо в кожній з них живе тремка живинка,
Що світиться довірою до всіх.
(Анатолій Костецький)
Восьма дитина:
Сьогодні я хочу звернутися до дорослих з такими словами.
До вас, мої рідні, звертаюся я —
Найменший у нашій сім’ї:
Стоїть на узліссі ялинка моя —
Не зрубайте її!
На озері плаває пташка моя —
Не убийте її!
Яскріє на небі зірка моя —
Не згасіте її!
Світказку будує мрія моя —
Не спиняйте її!
(Дмитро Павличко)
Заходить весела Земля у яскравому вбранні.
Вчитель: Наша Земля стала знову гарною, як колись. Тепер її можна привітати зі
святом. (Бере в руки глобус.) Ставаймо колом, обережно передаваймо одне одному
цю модель нашої Землі і скажімо їй слова, яких вона заслуговує.
Діти передають одне одному глобус, промовляючи слова: найкраща, єдина,
чарівна, незвичайна, добра, велика, весела, рідна, ласкава, турботлива, світла,
сонячна, загадкова, розумна, спільна тощо.__
Вчитель:
Пропоную вам, діти, усім разом зробити подарунок
нашій Землі.
Виходять усі діти. Перед ними на дошці плакат, на
якому зображено Землю зусміхненим обличчям, з надписом зверху «Руки, які
збережуть Землю». Учні по черзі прикріпляють свої долоньки під плакатом.
Ми трудились, як
уміли.
Ми сьогодні
зрозуміли:
Він, вона, і я,
і ти:
Землю треба
цінувати,
Землю треба
берегти!
Земля — вона
На всіх одна!
Діти
(разом):
Вітаємо тебе,
Земле, з Днем Землі! Тепер ми будемо жити за такими правилами:
Не засмічуй!
Не засмучуй!
Не зламай!
І не замучуй!
Земля:
Дякую вам, діти, за допомогу і за подарунок! Тепер
мої ліси чисті, а водойми прозорі.
До Землі підходять планети і Сонце.
Сонце:
Ну що ж, Земле, тепер ти в надійних руках. Тож,
планети, усі по місцях, та й виконуватимемо свою щоденну роботу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий